Satakunnan Kansa uutisoi kuinka Hämeen ammattikorkeakoulun Forssan yksikkö aikoo selvittää osana Velog - Vetovoimaa logistiikalla -hanketta suoran Pori-Helsinki ratayhteyden mahdollisuutta.
Tämä erityisesti Mikko Elon vaalima ajatus suorasta junaradasta saa nyt toivottavasti perusteellisen käsittelyn joka tuo keskusteluun myös fakta-argumentteja, jotka ovat tähän mennessä puuttuneet.
Kokemäeltä Huittisten ja Forssan kautta Helsinkiin jatkuva rautatie lisäisi kyllä esimerkiksi Sataraide-vision asukaspohjaa, mutta suoran radan kustannukset olisivat noin miljardi euroa. Tämä verrattuna Sataraiteen 250 miljoonaan tai URPO-radan 500 miljoonaan euroon painii aivan eri luokassa
Voidaan kysyä ovat Karkkila, Forssa ja Huittinen sellaisia keskuksia, jotka tuovat riittävän väestöpohjan tämän kokoiselle hankkeelle?
Velog-hankkeen sivut
Satakunnan Kansan verkkosivut 22.9
Päivitystä aikaisempaan: Satakunnan Kansa 6.10.2009
Paikallisliikenne
(9)
raitiotie
(7)
Helsinki
(3)
Kaukoliikenne
(3)
Oikorata
(3)
raitiovaunu
(3)
Bergen
(2)
Bybanen
(2)
Pori
(2)
1524mm
(1)
Gråkallbanen
(1)
Hannus
(1)
Kommentti
(1)
LVM
(1)
Lahti
(1)
Mikko Elo
(1)
Mänttä
(1)
Norja
(1)
Norrköping
(1)
Ruotsi
(1)
Satakunnan Kansa
(1)
Trondheim
(1)
URPO
(1)
VR
(1)
Velog
(1)
Venäjä
(1)
Video
(1)
Vilppula
(1)
investointi
(1)
juna
(1)
kuva
(1)
laajennus
(1)
läntinen pori
(1)
rakentaminen
(1)
1. lokakuuta 2009
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Aiemmat tekstit
-
►
2011
(1)
- ► syyskuuta 2011 (1)
-
►
2010
(6)
- ► marraskuuta 2010 (1)
- ► lokakuuta 2010 (1)
- ► heinäkuuta 2010 (1)
- ► toukokuuta 2010 (1)
- ► helmikuuta 2010 (1)
- ► tammikuuta 2010 (1)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti